Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Păţanii trăite, descrise, analizate şi învăţăminte trase.

Moderator: dancroitoru83

papie
Veteran
Posts: 62
Joined: Wed Sep 26, 2007 8:46 am

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by papie »

Misa nu fi asa rau. A spus clar ca nu poseda nici un brevet nu a facut nici un curs, asadar 99% din vina o poarta instructorul care in cazul de fata era tutorele ei. In primul rand 3 "invatacei" cu un singur instructor mi se par cam multi, echipamentul ar fi trebuit verificat tot de instructor (in cazul de fata) si nu inteleg reactia de indiferenta la faza cu aratatul consolei unde putea observa usor cati bari mai are in butelie Julls. Ce cauta la 10 m? Hm... as zice ca probabil il urma pe instructor, asa cum este si normal de altfel.

User avatar
Misa
Veteran
Posts: 428
Joined: Fri Apr 17, 2009 8:50 am
Numar de scufundari: 11-50
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by Misa »

papie wrote:Misa nu fi asa rau. A spus clar ca nu poseda nici un brevet nu a facut nici un curs, asadar 99% din vina o poarta instructorul care in cazul de fata era tutorele ei. In primul rand 3 "invatacei" cu un singur instructor mi se par cam multi, echipamentul ar fi trebuit verificat tot de instructor (in cazul de fata) si nu inteleg reactia de indiferenta la faza cu aratatul consolei unde putea observa usor cati bari mai are in butelie Julls. Ce cauta la 10 m? Hm... as zice ca probabil il urma pe instructor, asa cum este si normal de altfel.
Sunt bine intentionat sa stii...si nu inteleg de ce oamenii nu sunt mai precauti cand vine vorba de viata lor. Atata tot!
The worst day diving is better than the best day working.

http://www.soniamisa.blogspot.com
http://www.claudiumisa.blogspot.com

User avatar
peret
Veteran
Posts: 368
Joined: Mon Mar 02, 2009 2:54 pm
Numar de scufundari: 201-1000
Certificare/acreditare: PADI
IANTD
CMAS
Location: Nummela, Finland
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by peret »

Mr_Bert wrote:
eugen wrote:Bert, am citit cu mare interes povestea ta, iti multumesc ca ne-ai povestit-o. Ai invatat o lectie de scufundare. As sublinia deasemenea importanta pozitiei binomilor in grup. Erati foarte rasfirati, 7,8m mi se pare mult. Eu le spun studentilor mei, stati aproape, la acea distanta sa va puteti atinge buddyul cu mana daca e nevoie. De data aceasta te-ai ajutat singur, poate data viitoare vei ajuta tu pe cineva sau vei avea din nou nevoie de ajutor. Daca ramai la 7,8m in acea clipa rapida n-ai sa mai poti face nimic.
Ape limpezi!
Sunt cu totul de acord, 7-8 m este mult.
Problema este ca scubabuddy-ul meu era un necunoscut, era interesat numai de poze, nu stiu daca s-a uitat mai mult de 3-4 ori la mine toata scufundarea iar divemaster-ul erau un englez plictisit de aproximativ 20 de ani. Apa avea o vizibilitate de 30-40 m si tot asa.....
:) bine ca s-a terminat cu bine..... :)

Julls
Senior
Posts: 34
Joined: Mon May 25, 2009 3:30 pm
Numar de scufundari: 11-50
Certificare/acreditare: AOW, RD
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by Julls »

din nefericire chiar nu stiam absolut nimic despre diving, am luat totul de bun si cu mare incredere
nu am ramas cu sechele in sensul ca nu am capatat teama de apa, din contra, asta m-a ambitionat sa vreau mai mult
intre timp am devenit AOWD si in vara asta vreau sa fac un curs de rescue (plus first aid) plus inca o specializare, cred ca mi-ar prinde f ff bine.
l-am cunoscut si pe Dl Angelescu - e super de treaba - si m-am bucurat cand am vazut ca sunt si co-nationali pasionati si mai ales ca o sa gasesc echipament la mine in tara! asta chiar minune
si am vazut ca voi mergeti des la marea neagra :) eu nu am incercat inca

User avatar
eugen
Veteran
Posts: 204
Joined: Tue Dec 16, 2008 12:17 pm

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by eugen »

Asa e si bine Julls, sa ai incredere in instructorul tau, in ghidul tau...si in tine. Ai dat peste un ghid care nu face prea mare cinste, ceea ce este regretabil. Eel Garden nu e un loc propice pentru intro, peretii merg mult prea adanc, curentul poate fi puternic. Intre timp, CDWS a impus reguli care nu mai permit scufundarile de introducere in Parcul National Ras Mohamed. Sper insa ca macar ai avut ocazia sa zaresti anghilele creion si micuta caverna de pe limba de nisip. Marea noastra e foarte frumoasa, chiar daca nu are bogatia de corali si peste a Marii Rosii, te va invata multe lucruri. Mult succes Julls, si din povestirea ta invatam cate ceva.

rey
Veteran
Posts: 78
Joined: Sat Feb 21, 2009 9:34 pm
Numar de scufundari: 11-50
Certificare/acreditare: AOWD NAUI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by rey »

nu va mai minunati asa ca doar am vazut scafandii cu experienta care se bagau in apa cu echipamentul nevereficat///// ex in hurgada la vasul ancorat linga noi era un tip in virsta cu multe orela activ care se baga cu butelia libera fara ca chinga sa fie strinsa , doar dupa tipete la ei au inteles despre ce este vorba , in grecia sareau pe banda nemtii cu robinetul inchis la butelie .....dupa care sa vezi disperere in apa ............ la EL MINA mi se pare tipam cu disperare impreuna cu Razvan la capitanul vasului alaturat care daduse drumul la motor deci si la elice in timp ce colegii nostri erau sub barca lor ,,,,Rafat , Victor MR. Angelescu etc ,,,,,,, ei trecind chiar pe sub barca respectiva fiindca parima de coborire era legata undeva in fata rezultatul ..... nici in C.. nu l-a durut a plecat mai departe , intimplator toate povestea este filmata si sta ca dovada asa ca inconstienta si neatentie exista intodeauna

User avatar
Misa
Veteran
Posts: 428
Joined: Fri Apr 17, 2009 8:50 am
Numar de scufundari: 11-50
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by Misa »

The worst day diving is better than the best day working.

http://www.soniamisa.blogspot.com
http://www.claudiumisa.blogspot.com

User avatar
VALI
Veteran
Posts: 716
Joined: Fri Sep 30, 2005 10:50 am
Numar de scufundari: 51-100
Certificare/acreditare: AOWD NAUI
Location: PLOIESTI

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by VALI »

la motor deci si la elice
nu neaparat!!!
...they say scuba-divers go into the deep to look arround...and the free-divers to look into themselves...

rey
Veteran
Posts: 78
Joined: Sat Feb 21, 2009 9:34 pm
Numar de scufundari: 11-50
Certificare/acreditare: AOWD NAUI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by rey »

intii a pornit motorul , am inceput sa tipam la el ca sint scafandrii in apa rezultatul ... a cuplat si elicea si a plecat fara sa-i pese degeaba urlam , doar terminasera scufundarea si de ce sa mai stea astia-s oamenii,mentionez ca noi nu eram pe barca , ci in apa ne pregateam sa ne scufundam

User avatar
codrea
Senior
Posts: 36
Joined: Tue Mar 24, 2009 12:36 pm
Numar de scufundari: 11-50
Certificare/acreditare: NAUI OWD, NAUI AOWD, NAUI RESCUE & FIRST AID in curs
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by codrea »

La egipteni strigatele in romana nu se pun :D
Concentrati in metropole,condusi de GPS
Vom renunta la creier ca se pare ca gandim prea des...

User avatar
victor
Veteran
Posts: 452
Joined: Thu Feb 21, 2008 1:07 am
Location: Bucharest, Romania

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by victor »

Parca imi amintesc ca nava invinuita inca era la locul ei cand noi ajunsesem deja la parama de coborare spre epava - ma uitasem inapoi de curiozitate. Poate ne-am miscat mai repede decat au estimat cei din barca..

rey
Veteran
Posts: 78
Joined: Sat Feb 21, 2009 9:34 pm
Numar de scufundari: 11-50
Certificare/acreditare: AOWD NAUI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by rey »

L egipteni strigatele in romana nu se pun ragneam in engleza si razvan si eu,,,,,,,,,,,,,,s-a certat cu ei si capitanul vasului nostru gavareau in araba dar nu au ajuns la nici un rezultat..............bine ca s-a terminat cu bine

User avatar
gibonul
Veteran
Posts: 234
Joined: Tue Aug 29, 2006 1:20 pm
Numar de scufundari: 201-1000
Certificare/acreditare: Advanced
Location: Bucharest
Contact:

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by gibonul »

Eforie Sud, 12 iulie 2009

Am intrat impreuna cu colega seahorse, OWD, pe la "saritura". Vizibilitate 4-5 metri, apa de 25 de grade, deci conditii decente. Dupa vreo 10 minute, pe la 4 metri, imi arata manometrul si vad 60 de bari. O verificasem inainte, deci clar se intamplase ceva. O pun sa faca o pirueta si observ ca pierdea aer mult pe la regulator. Din cauza bulelor foarte multe, nu vedeam exact pe unde iese aerul.

I-am dar octopusul meu, i-am umflat BCDul, i-am inchis butelia si am iesit. Am incercat sa mai strang regulatorul si am deschis butelia din nou. Nici o schimbare. Respirand amandoi din butelia mea, am continuat scufundarea inspre zona de iesire de pe stanga digului (cum te uiti spre mal). N-au mai fost incidente. Pe mal, Ramiro a constatat ca se desurubase putin furtunul HP. Probabil pt ca manometrul nu era chiar liber sa se roteasca la capatul furtunului si cand a fost citit de 2-3 ori s-a rotit cu tot cu furtun. La iesire, i-am deschis din nou butelia si i-am umflat BCDul

Concluzie: sa aveti tot timpul la voi o cheie fixa sau franceza cu care sa strangeti furtunele pe regulator inainte de scufundare.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Image
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy

User avatar
victor
Veteran
Posts: 452
Joined: Thu Feb 21, 2008 1:07 am
Location: Bucharest, Romania

Re: Incidente si accidente la scufundari PARTEA II

Post by victor »

Mi-ai amintit de o faza apropos de SPG pe care uitasem sa o povestesc.

Acum doua saptamani am facut un dive cu un buddy aflat la a 3-a lui scufundare. Un timp, presiunile noastre au scazut cam la fel (stiam deja de la scufundarile anterioare ca respira putin). La un moment dat, imi spusese ca mai are 120bari, iar eu eram cam tot pe acolo. 10 minute mai tarziu, eu scazusem pe la un 105, el era tot pe la 120. Cum in general estimez consumul functie de timp si adancimea medie in cap, mi s-a aprins un beculet. L-am lasat in pace, dar dupa alte 10 minute, cand scaderea trebuia sa fie vizibila, si am vazut ca e tot acolo, i-am facut un semn cu degetul pe SPG (cum ca nu s-ar misca). Mi l-a inteles, i-a tras un pumn si a cazut la ~85, asa cum estimam deja ca trebuie sa fie daca nu intervenise nimic in rest.

Concluzia, despre care v-am mai zis, estimati consumul si comparati cu ce zice SPG-ul (nu credeti SPG-ul pe cuvant). Nu a fost nici un incident de fapt, dar daca n-as fi fost atent la faptul ca acul lui nu se misca, si in plus ar fi avut un consum mai mare ca al meu, ar fi existat riscul sa goleasca butelia prin surprindere..

Post Reply