Barete de otel XS Scuba
Posted: Wed Aug 26, 2009 4:25 pm
Mi-am dat seama ca am uitat sa va povestesc o descoperire marunta, dar senzationala pe care am facut-o: baretele de otel de la XS Scuba: http://www.xsscuba.com/spring_straps.html .
Pe mine m-au costat in jur de 200 RON (nu mai stiu foarte exact, au venit de la miflexhoses.co.uk, impreuna cu furtunele) - dar oricum puteti vedea pretul pe site, iar la miflexhoses pretul transportului este 14 GBP fix, prin DHL (fara complicatii, suntem in UE).
Sunt construite in maniera clasica - arc de metal armat pe interior cu sfoara (astfel incat sa nu poata fi intins exagerat) si imbracat pe exterior cu cordura. Aici insa inceteaza asemanarea cu celelalte modele disponibile (Scubapro, Halcyon, etc.).
In primul rand, baretele XS vin in cutie impreuna cu 3 sisteme diferite de montare: clasic (pentru Jetfins si clone), normal (pentru majoritatea labelor, cum ar fi de exemplu Twin Jet Max, etc.), si un "normal-modificat" - cu gaura mai mica - pentru Atomic. Practic se pot folosi la orice labe (nu cred ca exista vreun model la care sa nu se potriveasca).
A doua deosebire importanta este metoda de prindere. In cazul Jetfin-urilor, bareta se prinde cu un surub direct prin gaura suportului de cauciuc. La alte modele de barete prinderea se face indoind o sarma in forma de C, sau eventual (cum e la Halcyon) prin nituirea unui pin. Varianta cu surub mi se pare mult mai robusta. De precizat faptul ca toate piulitele sunt din acelea cu un fel de plastic pe interior, care le face sa ramana intepenite odata stranse (deci nu exista nici un risc). In plus, catarama metalica ramane proptita in locasul de cauciuc al labei, tensionand surubul (deci si daca prin absurd i-ar cadea piulita, nu prea are cum sa iasa din locasul lui). Tot catarama metalica impiedica si rotatia spre exterior (e fixa). In cazul Twinjet Max-urilor, catarama este securizata cu un surub care impiedica trecerea "ciupercii" de plastic catre gaura larga, pentru a se desface. Eu am avut la Twinjet Max barete Scubapro, de care am fost multumit, pana cand catarama de plastic a acestora mi s-a desfacut in apa. Nu a fost o tragedie, dar m-a facut sa ma intreb de ce mai am bareta din arc metalic daca catarama de plastic cu desfacere rapida e la locul ei, gata sa ma tradeze. Baretele XS eu mi le-am luat pentru Jetfins, dar daca as mai folosi Twinjet-urile, mi-as pune o bareta XS si la ele.
A treia deosebire este elasticitatea. Arcul este ceva mai elastic decat cel de la Scubapro (si din cate zice Misa, caruia i le-am aratat, si decat cel de la Halcyon). Cu siguranta e mai putin obositor pe glezna decat arcul Scubapro de Twinjet. Este totusi suficient de tare incat sa am senzatia ca Jetfin-urile stau mai stabile pe picior decat cu bareta lor originala de cauciuc (pe care oricat incercam sa o strang, in apa aveam impresia ca se intinde, lasand laba undeva in urma).
A patra deosebire este constructia: catarama, suruburile si arcul sunt foarte solide, bine facute - nu au catusi de putin vreun aer fragil.
Ultimul avantaj este faptul ca arcul este de fapt prins tot de un surub (se poate observa in pozele de pe site). Plasticul din jurul lui este doar un ghid care sa il tina centrat, nimic mai mult. Asta inseamna ca daca doriti, bareta poate fi scurtata taind din ea cateva spire, apoi indoind cateva din spirele ramase la 90 de grade, pentru a forma prinderea de surub. Nu stiu cat de usor este, dar am citit despre oameni care au reusit chestia asta. La alte barete e imposibil, capatul surubului fiind incapsulat in catarama.
Ca un detaliu fin, bareta are o mica chestie de plastic care poate fi folosita pentru a o trage pe/de pe picior. Nu este insa o bucla de bagat degetul (ca in cazul Scubapro), deci nu prezinta risc de agatare.
Acum despre marime: baretele sunt fabricate in 3 marimi: FP-08, FP-10, FP-12, unde 8,10 respectiv 12 reprezinta lungimea in inci a arcului (adica 20cm, 25 cm, 30 cm). In principiu ar trebui sa mai adaugati ~2 inci pentru catarame (5cm). Ca sa aleg marimea, am masurat distanta peste calcai, din pin de prindere in pin de prindere, a baretei (cu laba incaltata in picioare). Rezultatul a fost 33cm. Scazand 5 cm (cataramele) raman 28cm. O intindere de 3cm mi s-a parut acceptabila, deci am luat bareta de 25cm - FP-10, care s-a dovedit a fi perfecta pentru Jetfin XL, cu ghetute Tusa 5mm marimea 43.
Daca la inceputul dive-ului baletati prin apa intr-un picior ca sa va strangeti baretele de cauciuc, merita din plin un set de barete cu arc - la orice model de labe. Incaltarea devine o joaca de cateva secunde. Modelul de la XS Scuba este in prezent preferatul meu, pe care vi-l recomand.
Pe mine m-au costat in jur de 200 RON (nu mai stiu foarte exact, au venit de la miflexhoses.co.uk, impreuna cu furtunele) - dar oricum puteti vedea pretul pe site, iar la miflexhoses pretul transportului este 14 GBP fix, prin DHL (fara complicatii, suntem in UE).
Sunt construite in maniera clasica - arc de metal armat pe interior cu sfoara (astfel incat sa nu poata fi intins exagerat) si imbracat pe exterior cu cordura. Aici insa inceteaza asemanarea cu celelalte modele disponibile (Scubapro, Halcyon, etc.).
In primul rand, baretele XS vin in cutie impreuna cu 3 sisteme diferite de montare: clasic (pentru Jetfins si clone), normal (pentru majoritatea labelor, cum ar fi de exemplu Twin Jet Max, etc.), si un "normal-modificat" - cu gaura mai mica - pentru Atomic. Practic se pot folosi la orice labe (nu cred ca exista vreun model la care sa nu se potriveasca).
A doua deosebire importanta este metoda de prindere. In cazul Jetfin-urilor, bareta se prinde cu un surub direct prin gaura suportului de cauciuc. La alte modele de barete prinderea se face indoind o sarma in forma de C, sau eventual (cum e la Halcyon) prin nituirea unui pin. Varianta cu surub mi se pare mult mai robusta. De precizat faptul ca toate piulitele sunt din acelea cu un fel de plastic pe interior, care le face sa ramana intepenite odata stranse (deci nu exista nici un risc). In plus, catarama metalica ramane proptita in locasul de cauciuc al labei, tensionand surubul (deci si daca prin absurd i-ar cadea piulita, nu prea are cum sa iasa din locasul lui). Tot catarama metalica impiedica si rotatia spre exterior (e fixa). In cazul Twinjet Max-urilor, catarama este securizata cu un surub care impiedica trecerea "ciupercii" de plastic catre gaura larga, pentru a se desface. Eu am avut la Twinjet Max barete Scubapro, de care am fost multumit, pana cand catarama de plastic a acestora mi s-a desfacut in apa. Nu a fost o tragedie, dar m-a facut sa ma intreb de ce mai am bareta din arc metalic daca catarama de plastic cu desfacere rapida e la locul ei, gata sa ma tradeze. Baretele XS eu mi le-am luat pentru Jetfins, dar daca as mai folosi Twinjet-urile, mi-as pune o bareta XS si la ele.
A treia deosebire este elasticitatea. Arcul este ceva mai elastic decat cel de la Scubapro (si din cate zice Misa, caruia i le-am aratat, si decat cel de la Halcyon). Cu siguranta e mai putin obositor pe glezna decat arcul Scubapro de Twinjet. Este totusi suficient de tare incat sa am senzatia ca Jetfin-urile stau mai stabile pe picior decat cu bareta lor originala de cauciuc (pe care oricat incercam sa o strang, in apa aveam impresia ca se intinde, lasand laba undeva in urma).
A patra deosebire este constructia: catarama, suruburile si arcul sunt foarte solide, bine facute - nu au catusi de putin vreun aer fragil.
Ultimul avantaj este faptul ca arcul este de fapt prins tot de un surub (se poate observa in pozele de pe site). Plasticul din jurul lui este doar un ghid care sa il tina centrat, nimic mai mult. Asta inseamna ca daca doriti, bareta poate fi scurtata taind din ea cateva spire, apoi indoind cateva din spirele ramase la 90 de grade, pentru a forma prinderea de surub. Nu stiu cat de usor este, dar am citit despre oameni care au reusit chestia asta. La alte barete e imposibil, capatul surubului fiind incapsulat in catarama.
Ca un detaliu fin, bareta are o mica chestie de plastic care poate fi folosita pentru a o trage pe/de pe picior. Nu este insa o bucla de bagat degetul (ca in cazul Scubapro), deci nu prezinta risc de agatare.
Acum despre marime: baretele sunt fabricate in 3 marimi: FP-08, FP-10, FP-12, unde 8,10 respectiv 12 reprezinta lungimea in inci a arcului (adica 20cm, 25 cm, 30 cm). In principiu ar trebui sa mai adaugati ~2 inci pentru catarame (5cm). Ca sa aleg marimea, am masurat distanta peste calcai, din pin de prindere in pin de prindere, a baretei (cu laba incaltata in picioare). Rezultatul a fost 33cm. Scazand 5 cm (cataramele) raman 28cm. O intindere de 3cm mi s-a parut acceptabila, deci am luat bareta de 25cm - FP-10, care s-a dovedit a fi perfecta pentru Jetfin XL, cu ghetute Tusa 5mm marimea 43.
Daca la inceputul dive-ului baletati prin apa intr-un picior ca sa va strangeti baretele de cauciuc, merita din plin un set de barete cu arc - la orice model de labe. Incaltarea devine o joaca de cateva secunde. Modelul de la XS Scuba este in prezent preferatul meu, pe care vi-l recomand.