Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
Moderator: dell_ser
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
nu fac referire strict la topic. spun in general. au fost situatii cand dupa cateva scufundari erau dornici sa incerce sa sa scufunde chiar in pestera izverna, unde gradul de dificultate este ridicat.
iar despre epave, te asigur, chiar daca ar avea coordonatele, putini ar ajunge in locurile respective.
iar despre epave, te asigur, chiar daca ar avea coordonatele, putini ar ajunge in locurile respective.
ape limpezi!!! ...
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
Salut Nautilius eu consider ca un doritor sa se scufunde la epave, mai trebuie sa aiba si un logbook nu doar un brevet pentru ca daca nu ai experienta nu te ajuta prea mult. Poate un advanced diver nu sa scufundat la adancimi mai mari de 18m nu vb scufundarile pe care le-a facut la curs si atunci trebuie sa fi cu ochii numai pe el, pe primu plan experienta si pe al doilea brevetu.
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
ai perfecta dreptate. din placere, poate deveni ....
cat despre logook, nici nu intra in discutie, l-am omis, dar consider ca fiecare trebuie sa fie constient sa-l completeze cu regularitate.
sunt cazuri in care ignora indicatiile primite si de aici apar si problemele. regulile sunt stricte, .... chiar daca multi le ignora.
stabilesti clar inainte de scufundare ( chiar daca ar trebui sa stie si sa nu ignore ) sa se mentina permanent contact vizual, chiar si fizic unde situatia impune si ...dupa cateva minute de scufundare ... stai sa-l cauti .
aici ...ma refer la acest sport nu fac casa buna individualismul si teribilismul.
cat despre logook, nici nu intra in discutie, l-am omis, dar consider ca fiecare trebuie sa fie constient sa-l completeze cu regularitate.
sunt cazuri in care ignora indicatiile primite si de aici apar si problemele. regulile sunt stricte, .... chiar daca multi le ignora.
stabilesti clar inainte de scufundare ( chiar daca ar trebui sa stie si sa nu ignore ) sa se mentina permanent contact vizual, chiar si fizic unde situatia impune si ...dupa cateva minute de scufundare ... stai sa-l cauti .
aici ...ma refer la acest sport nu fac casa buna individualismul si teribilismul.
ape limpezi!!! ...
- divefilm
- Veteran
- Posts: 270
- Joined: Fri May 19, 2006 12:53 pm
- Numar de scufundari: peste 1000
- Certificare/acreditare: Instructor NAUI#48313
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
Eu recomand sa nu aceptati sa luati cu voi la sufundari la epave scafandri care au doar primul nivel O.W.D.
Recomandatile intii sa faca ADVANCED SCUBA DIVER si sa aiba in logbook 20 de scufundari.
Nu uitati o scufundare la epave se pregateste temeinic si trebuie sa alegeti un sef de scufundare de care sa asculte toti scufundatorii.
Recomand sa nu va imbracati in costumul de scafandru decit la locul de scufundare si la intrare sa va acomodati la suprafata cu temperatura apei si apoi sa incepeti imersiunea
Este bine sa verificati tensiune arteriala inainte de scufundare, sa aveti o trusa de prim ajutor si o butelie cu oxigen.
Seful de scufundare( scafandrul cu cea mai mare calificare si experienta in scufundari la epave) ales este obligat sa puna pe colegii de echipa inainte de scufundare sa semneze Fisa de Asumarea Raspunderi si normal si el trebuie sa faca la fel.
Seful de scufundare este obligat sa stie unde sunt plasate camere de decompresie pe litoralul romanesc si in caz de accident de scufundare sa anunte Paza de Costa si sa ceara acces la o camera de decompresie daca unul din scafandri prezinta simptomele unui accident de decompresie.
Este foarte bine scafandri sa stipuleze pe fisa de asumare a raspunderi ce grupa sanguina au.
Recomandatile intii sa faca ADVANCED SCUBA DIVER si sa aiba in logbook 20 de scufundari.
Nu uitati o scufundare la epave se pregateste temeinic si trebuie sa alegeti un sef de scufundare de care sa asculte toti scufundatorii.
Recomand sa nu va imbracati in costumul de scafandru decit la locul de scufundare si la intrare sa va acomodati la suprafata cu temperatura apei si apoi sa incepeti imersiunea
Este bine sa verificati tensiune arteriala inainte de scufundare, sa aveti o trusa de prim ajutor si o butelie cu oxigen.
Seful de scufundare( scafandrul cu cea mai mare calificare si experienta in scufundari la epave) ales este obligat sa puna pe colegii de echipa inainte de scufundare sa semneze Fisa de Asumarea Raspunderi si normal si el trebuie sa faca la fel.
Seful de scufundare este obligat sa stie unde sunt plasate camere de decompresie pe litoralul romanesc si in caz de accident de scufundare sa anunte Paza de Costa si sa ceara acces la o camera de decompresie daca unul din scafandri prezinta simptomele unui accident de decompresie.
Este foarte bine scafandri sa stipuleze pe fisa de asumare a raspunderi ce grupa sanguina au.
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
Eu as zice ca mai importanta decat brevetul si logbook-ul este relatia dintre parteneri. Nu e cazul sa fie imperechiati la intamplare, din prima cu ocazia unei scufundari serioase; echipele trebuie sa fie consolidate de o experienta comuna, sa isi cunoasca reciproc procedurile, echipamentul, pregatirea, reactiile. Cousteau ne-a inventat jucariile, a fost un membru fondator CMAS, dar din cate am auzit nu a detinut vreodata un brevet "oficial", si multi din echipa lui erau in aceeasi situatie; iar in afara de cele cateva carti scrise, nu am auzit de vreun jurnal/logbook. La extrema opusa, luati la o epava un scafandru cu cateva legitimatii de plastic in portofel, si multa experienta printre pestii colorati din statiunile tropicale.. s-ar putea sa fie cam periculos. Nu vreau sa neg utilitatea acestor detalii birocratice, dar nici sa nu o exageram, nu e o garantie suficienta.
Cat despre pesteri.. este foarte elocvent acest link: http://www.safecavediving.com/safetybrochure.pdf
Cat despre pesteri.. este foarte elocvent acest link: http://www.safecavediving.com/safetybrochure.pdf
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
iar in cazul de fata nu cred ca discutam de explorarea titanicului...intradevar pregatirea, experienta sunt esentiale, dar sa te dai la mal sperand sa ajungi sa cresti, nu stiu cat e de corect, progresul se face incercand lucruri noi, asumandu-ti riscurile calculat, fara bravada...nu este o rusine sa te retragi cand simti ca nu ai tot controlul necesar, este chiar o prostie sa te arunci cu capul inainte sperand ca nu are ce sa ti se intample, dar tot odata mi se pare putin deplasat sa nu incerci sa avansezi in ceea ce faci...parerea mea
Ba! Decat sa-ti fie rau mai bine sa iti fie bine!
- divefilm
- Veteran
- Posts: 270
- Joined: Fri May 19, 2006 12:53 pm
- Numar de scufundari: peste 1000
- Certificare/acreditare: Instructor NAUI#48313
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
Recoman pentru cei pasonati de scufundari la epave sa urmeze un curs de:
NAUI Wreck Diver (External Survey) si apoi:
NAUI Wreck Diver (Penetration)
There are inherent hazards and risks associated with exploring an underwater wreck. The Wreck Penetration Diver course will give you the skills and knowledge you need to safely dive inside a sunken vessel, aircraft or similar structure.
You’ll learn about safety, hazards and special risks of overhead environments; gas management, entanglement, limited visibility, deep diving, equipment, sources of information, search methods, underwater navigation, legal aspects, artifacts, treasure, salvage, archaeology and appropriate material from other specialty courses as well.
If you have NAUI Advanced Scuba Diver and NAUI Wreck Diver (External Survey) certifications or the equivalent thereof and are at least 18, get ready to explore!
Aceste cursuri se pot face si la noi.
Coeziunea echipei este foarte importanta.
Marea Neagra dupa cum stiti are o vizibilitate foarte redusa si, curenti foarte puternici si in aceasta situatie trebuie sa fim foarte bine pregati teoretic si practic.
Nu cumva se ne intoarcem cu mortaciuni la mal.
NAUI Wreck Diver (External Survey) si apoi:
NAUI Wreck Diver (Penetration)
There are inherent hazards and risks associated with exploring an underwater wreck. The Wreck Penetration Diver course will give you the skills and knowledge you need to safely dive inside a sunken vessel, aircraft or similar structure.
You’ll learn about safety, hazards and special risks of overhead environments; gas management, entanglement, limited visibility, deep diving, equipment, sources of information, search methods, underwater navigation, legal aspects, artifacts, treasure, salvage, archaeology and appropriate material from other specialty courses as well.
If you have NAUI Advanced Scuba Diver and NAUI Wreck Diver (External Survey) certifications or the equivalent thereof and are at least 18, get ready to explore!
Aceste cursuri se pot face si la noi.
Coeziunea echipei este foarte importanta.
Marea Neagra dupa cum stiti are o vizibilitate foarte redusa si, curenti foarte puternici si in aceasta situatie trebuie sa fim foarte bine pregati teoretic si practic.
Nu cumva se ne intoarcem cu mortaciuni la mal.
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
..nimeni nu s-a nascut invatat. toti am invatat..d.ar pentru asta sunt cursuri de pregatire. cat despre partener .... nu exista posibilitatea sa il ai permanent langa tine. cunoscand standardele cat de cat ...nu vei avea surpriza sub apa ca ii faci semn ca ai ramas fara aer iar el sa te intrebe ce vrei sa spui sau ii indici directia de deplasare, iar el fuge dupa un peste.
cat despre epave, ... un curs este binevenit. nu trebuie sa gandim negativ, dar ... sub apa ..la o epava ... nu ai timp de experiente. parteneri trebuie sa aiba minim aceeasi pregatire, minim avansat ( cum am mentionat anterior-nici un organizator de scufundari nu accepta sub acest nivel) .... si pentru edificare, propun sa va documentati ce s-ar intampla daca se iese la suprafata fara partenerul de scufundare? .... (din punct de vedere legal)
pe scurt, fiecare are dreptul sa faca ce vrea cat nu pune in primejdie si viata altora!
cat despre epave, ... un curs este binevenit. nu trebuie sa gandim negativ, dar ... sub apa ..la o epava ... nu ai timp de experiente. parteneri trebuie sa aiba minim aceeasi pregatire, minim avansat ( cum am mentionat anterior-nici un organizator de scufundari nu accepta sub acest nivel) .... si pentru edificare, propun sa va documentati ce s-ar intampla daca se iese la suprafata fara partenerul de scufundare? .... (din punct de vedere legal)
pe scurt, fiecare are dreptul sa faca ce vrea cat nu pune in primejdie si viata altora!
ape limpezi!!! ...
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
Nu propune sa ne documentam, in ideea insidioasa "vedeti voi ce va paste". Mai bine spune direct.
Iti propun sa deschizi un thread despre consecintele unui ipotetic accident de scufundare. Sa vedem si ce parere au brevetatii, si ce iese.
In alta ordine de idei, vad ca discutia degenereaza inutil catre cine ar trebui si cine nu sa mearga la epave. Fiecare este raspunzator pentru actiunile lui. Daca vrem sa responsabilizam diverii si sa-i facem sa fie constienti de pericolele inerente diferitelor tipuri de scufundari, ar trebui sa postam materiale si statistici concrete. (in genul informatiilor postate de Victor).
Iti propun sa deschizi un thread despre consecintele unui ipotetic accident de scufundare. Sa vedem si ce parere au brevetatii, si ce iese.
In alta ordine de idei, vad ca discutia degenereaza inutil catre cine ar trebui si cine nu sa mearga la epave. Fiecare este raspunzator pentru actiunile lui. Daca vrem sa responsabilizam diverii si sa-i facem sa fie constienti de pericolele inerente diferitelor tipuri de scufundari, ar trebui sa postam materiale si statistici concrete. (in genul informatiilor postate de Victor).
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
nu stam stam facem statistici. incidente s-au intamplat.nu au fost mediatizate .. din anumite puncte de vedere.
doar traim in romania
in incheiere am mentionat foarte clar. fiecare are dreptul sa faca ce vrea.
doar traim in romania
in incheiere am mentionat foarte clar. fiecare are dreptul sa faca ce vrea.
ape limpezi!!! ...
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
harta localizarii sc 206 Nelma
- Attachments
-
- bhds.PNG (32.52 KiB) Viewed 13128 times
Ba! Decat sa-ti fie rau mai bine sa iti fie bine!
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
si dupa masuratori e cam la 5,18 mile de mangalia
Ba! Decat sa-ti fie rau mai bine sa iti fie bine!
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
apreciem efortul depus, dar..totusi de ce ne dezinformezi? ce scara are harta, cand a fost editata si ultima corectie?
cine ti-a pus harta la dispozitie a ras putin de tine. nu este de navigatie ... a fost cand un fel de ciorna si scoasa imediat din uz nereprezentand valoare practica.(s-ar putea sa fie harta la scara cea mai mare, pentru a avea acel simbol ... si tot ar fi fost mentionat in buletine avand in vedere raionul de ancoraj )
ar fi de recomandat ca inainte de a posta ceva sa verificam daca este de actualitate.
oricum...harta nu mai are valoare din moment ce ai coordonatele.
bagi la gps si .... iti aruncat relevmentul si distanta.
zona litorala a fost cartografiata pana in anii 85 de directia hidrografica. la ora actuala nu sunt pentionate decat la stadiul de actualizari a hartilor...ultimile...sau mai corect ultima epava de la venus!!!ce ai mentionat in harta ( incercuit ) trebuie translatat la marcajul de 23 metri notat cu epava. am postat mai sus locatia exacta.
iti postez zona mentionata de tine si sa vezi diferenta. semnele ( + ) din harta ...reprezinta simbolul epavelor din zona litorala ... adica ..mult mai multe epave fatza de harta postata de tine.... inclusiv natura fundului mal /nisip .... si lista continua.
ar fi recomandat, daca postam sa postam ceva util, nu doar sa iesim in evidenta
am uitat .... cercurile punctate cu cifra la interior indica adancimea pana la epava, nu adancimea reala a apei in zona respectiva. cred ca nu trebuie sa sa mentionez ce inseamna wk
data viitoare vin in completare cu coordonatele puse pe harta ...reprezentand barajele de mine din timpul razboiului.
cine ti-a pus harta la dispozitie a ras putin de tine. nu este de navigatie ... a fost cand un fel de ciorna si scoasa imediat din uz nereprezentand valoare practica.(s-ar putea sa fie harta la scara cea mai mare, pentru a avea acel simbol ... si tot ar fi fost mentionat in buletine avand in vedere raionul de ancoraj )
ar fi de recomandat ca inainte de a posta ceva sa verificam daca este de actualitate.
oricum...harta nu mai are valoare din moment ce ai coordonatele.
bagi la gps si .... iti aruncat relevmentul si distanta.
zona litorala a fost cartografiata pana in anii 85 de directia hidrografica. la ora actuala nu sunt pentionate decat la stadiul de actualizari a hartilor...ultimile...sau mai corect ultima epava de la venus!!!ce ai mentionat in harta ( incercuit ) trebuie translatat la marcajul de 23 metri notat cu epava. am postat mai sus locatia exacta.
iti postez zona mentionata de tine si sa vezi diferenta. semnele ( + ) din harta ...reprezinta simbolul epavelor din zona litorala ... adica ..mult mai multe epave fatza de harta postata de tine.... inclusiv natura fundului mal /nisip .... si lista continua.
ar fi recomandat, daca postam sa postam ceva util, nu doar sa iesim in evidenta
am uitat .... cercurile punctate cu cifra la interior indica adancimea pana la epava, nu adancimea reala a apei in zona respectiva. cred ca nu trebuie sa sa mentionez ce inseamna wk
data viitoare vin in completare cu coordonatele puse pe harta ...reprezentand barajele de mine din timpul razboiului.
ape limpezi!!! ...
Re: Vanatoare de epave de pe litoralul romanesc!!!
Nautilus, harta este facuta de afdj pe modelul sevencs, in conformitate cu standardele ecdis care se regasesc pe transpondere. daca nu stii, exista un proiect la care romania este parte constructiva a cartarii si utilizarii hartilor de navigatie electronice. daca ai coordonatele si le bagi pe gps te duci in bulgaria, fiindca nu respecti sistemele de referentiere...dar asta este o alta poveste. asa ca ceea ce vezi este o harta electronica in conformitate cu standardele europene si referentiere WGS 84 (World Geodetic System) si in conformitate cu standardele ECDIS ceea ce reprezinta punctele de interes atat in larg cat si in port. Punctul de 23 reprezinta un punct de minim fata izoliniile zonei, iar epava este marcata cu 3 cruciulite...semn pentru epave...
mai mult, fiind o harta de navigatie, iti spune ce ai in zona, nici de cum geomorfologia zonei
de ce dezinformezi spunand ca nu s-au mai facut masuratori cand dunarea este masurata de 2 ori pe an pentru stabilirea senalului navigabil?
mai mult, nu stiu daca ai lucrat vreodata cu o harta electronica, dar tind sa cred ca nu atata timp cat intrebi de scara. ca sa nu cauti raspunsul la treaba asta hai sa lamurim de pe acum. avand in vedere faptul ca este o harta electronica vectorizata, nu o poza scanata sau schita de lucru cum ai denumit-o, scara se modifica in functie de nevoi, ajungand pana la 1:1 ca scara maxima scara minima ne fiind de interes (teoretic ajunge 1:infint)
mai mult, postarile de genul asta sunt facute ca sa incerc sa ajut si sa dezvoltam discutii, sa gasim solutii, nici decum sa iesim in fata, ca nu am nimic de demonstrat nimanui. aceasta este atitudinea gresita despre care vorbeam, in care unii se cred detinatorii secretului suprem iar ceilalti sunt furnici bezmetice in cautarea luminii. asa ca daca vrei sa aduci argumente de ce o harta nu este buna sau consideri ca nu este buna, este ok, atata timp cat contraargumentele si demonstreaza ceva.
Ca sa lamuresc o neclaritate, si sa nu repete si ceilalti greseala mea initiala...este gresit sa gasim niste coordonate pe care sa le testam pe google earth. de ce?
fiindca majoritatea coordonatelor gasite sunt coordonate ale proiectiei geodezice Krasovsky, in care punctul de "0" absolut era considerata Marea Baltica, sau coordonate de tip stereo 70 modificat in care sistemul cartografic este tot un geoid Krasovsky dar cu punct de "0" Marea Neagra la Sulina.
Pe cealalta parte Google Earth foloseste sistem geodezic sistemul WGS 84 care are ca date informatii GPS ( in care centrul este considerat centrul masei pamantului).
Q.E.D.
mai mult, fiind o harta de navigatie, iti spune ce ai in zona, nici de cum geomorfologia zonei
de ce dezinformezi spunand ca nu s-au mai facut masuratori cand dunarea este masurata de 2 ori pe an pentru stabilirea senalului navigabil?
mai mult, nu stiu daca ai lucrat vreodata cu o harta electronica, dar tind sa cred ca nu atata timp cat intrebi de scara. ca sa nu cauti raspunsul la treaba asta hai sa lamurim de pe acum. avand in vedere faptul ca este o harta electronica vectorizata, nu o poza scanata sau schita de lucru cum ai denumit-o, scara se modifica in functie de nevoi, ajungand pana la 1:1 ca scara maxima scara minima ne fiind de interes (teoretic ajunge 1:infint)
mai mult, postarile de genul asta sunt facute ca sa incerc sa ajut si sa dezvoltam discutii, sa gasim solutii, nici decum sa iesim in fata, ca nu am nimic de demonstrat nimanui. aceasta este atitudinea gresita despre care vorbeam, in care unii se cred detinatorii secretului suprem iar ceilalti sunt furnici bezmetice in cautarea luminii. asa ca daca vrei sa aduci argumente de ce o harta nu este buna sau consideri ca nu este buna, este ok, atata timp cat contraargumentele si demonstreaza ceva.
Ca sa lamuresc o neclaritate, si sa nu repete si ceilalti greseala mea initiala...este gresit sa gasim niste coordonate pe care sa le testam pe google earth. de ce?
fiindca majoritatea coordonatelor gasite sunt coordonate ale proiectiei geodezice Krasovsky, in care punctul de "0" absolut era considerata Marea Baltica, sau coordonate de tip stereo 70 modificat in care sistemul cartografic este tot un geoid Krasovsky dar cu punct de "0" Marea Neagra la Sulina.
Pe cealalta parte Google Earth foloseste sistem geodezic sistemul WGS 84 care are ca date informatii GPS ( in care centrul este considerat centrul masei pamantului).
Q.E.D.
Ba! Decat sa-ti fie rau mai bine sa iti fie bine!