Scafandri tehnici bulgari (split din Capul Shabla)
Moderator: dell_ser
- Misa
- Veteran
- Posts: 428
- Joined: Fri Apr 17, 2009 8:50 am
- Numar de scufundari: 11-50
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Bulgaria, cap Shabla
hehe, frumos, pacat ca n-au si computere frumoase baietii din Bulgaria
The worst day diving is better than the best day working.
http://www.soniamisa.blogspot.com
http://www.claudiumisa.blogspot.com
http://www.soniamisa.blogspot.com
http://www.claudiumisa.blogspot.com
-
- Veteran
- Posts: 78
- Joined: Sat Feb 21, 2009 8:34 pm
- Numar de scufundari: 11-50
- Certificare/acreditare: AOWD NAUI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Bulgaria, cap Shabla
Oricum draga VICTOR cei cu costume uscate ,aveau modelul tau de octopus la git si regulator cu furtun lung infasurat in jurul gitului
Re: Bulgaria, cap Shabla
Genul asta de scafandri a depasit de mult faza computerului.. dupa cum vezi, au la mana Scubapro Digital 330M Depth Gauge ( viewtopic.php?f=10&t=2242 ) , isi fac un plan de decompresie inainte sa plece de acasa, si se tin strict de el, fara sa accepte modificari.Misa wrote:hehe, frumos, pacat ca n-au si computere frumoase baietii din Bulgaria
Re: Bulgaria, cap Shabla
Btw, eu ma bucur ca ai pus poza mare.. am studiat-o cu atentie, sa le vad echipamentul.
Re: Bulgaria, cap Shabla
Inca o intrebare - regulatoarele sunt Apeks, dry-suit-urile sunt Bare.. ai retinut cumva (in poza nu se vede) ce marca erau wing-urile? Sau ai vreo poza in care se vad wing-urile mai bine?
-
- Veteran
- Posts: 78
- Joined: Sat Feb 21, 2009 8:34 pm
- Numar de scufundari: 11-50
- Certificare/acreditare: AOWD NAUI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Bulgaria, cap Shabla
o intrebare - regulatoarele sunt Apeks, dry-suit-urile sunt Bare.. ai retinut cumva (in poza nu se vede) ce marca erau wing-urile
erau APEKS, si au pus greutatile intre cele 2 butelii ,era o palca de plumb cit ,mina de groasa cel putin 10 kg fixata intre butelii apoi au pus w. si au fixat bp cu suruburi gen fluture ....in plus unul avea si o lanterna profi cu acumulatori separatzi care mai avea si aia 6-7 chile
erau APEKS, si au pus greutatile intre cele 2 butelii ,era o palca de plumb cit ,mina de groasa cel putin 10 kg fixata intre butelii apoi au pus w. si au fixat bp cu suruburi gen fluture ....in plus unul avea si o lanterna profi cu acumulatori separatzi care mai avea si aia 6-7 chile
-
- Veteran
- Posts: 78
- Joined: Sat Feb 21, 2009 8:34 pm
- Numar de scufundari: 11-50
- Certificare/acreditare: AOWD NAUI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Bulgaria, cap Shabla
si inca un sfat atentie marita fiindca am vazut ca WG. se agata foarte usor la epave la penetrarile prin gauri mai mici, unul dintre ei il avea peticit in 3 locuri si nu-i o chestie foarte placuta sa fasci o gaura in el cind esti jos , pierzi aerul la urcare, asa ca comanda-ti si un set de reparatie care sa-l ai in permanenta la tine( nu sub apa )cred ca in caz de ruptura sub apa te poate ajuta altcineva blocind gaura cu mina daca nu-i prea mare fiindca nu mai ai cum sa unflii vesta , stiu ca este un scoth special rezistent la apa care se poate lipii si sub apa , este ceva folosit la barcile de cauciuc in caz de belea
Re: Bulgaria, cap Shabla
Majoritatea wing-urilor (in cazul Apeks, cu exceptia lui WTX3 care oricum e pentru single tank) au cordura exterioara de protectie, si o camera interioara de aer (cam pe acelasi principiu cu anvelopele cu camera). Rareori se taie/sparg amandoua simultan, iar daca se intampla, partea interioara se schimba cu totul (in cazul wing-urilor U; la cele O e mai complicat un pic). Pe de alta parte, si un BC normal se poate taia.. si e mult mai greu de reparat (si nu cred ca se agata mai usor sau mai greu decat un BC normal, ci cam la fel). Daca ai observat, wing-urile aveau fermoar in partea de sus, prin care ai acces la camera interioara, sa o inlocuiesti.
In alta ordine de idei, indivizii aveau dry-suit, care poate fi utilizat ca backup pentru wing intr-un caz de genul asta. Tocmai pentru a avea backup, cand ai duble si mult lest se recomanda sa folosesti un dry suit. Alternativa este un wing cu doua camere interioare independente - unul sta desumflat, pe celalalt il folosesti. Dezavantajul acestei solutii este insa ca daca unul se umfla necontrolat, iti ia mai mult sa iti dai seama care e de vina - motiv pentru care varianta cu dry-suit e mai buna.
P.S. Din ce am citit pana acum, cea mai periculoasa chestie pentru wing (care nu se poate intampla unui jacket) este sa cada backplate-ul peste el.
In alta ordine de idei, indivizii aveau dry-suit, care poate fi utilizat ca backup pentru wing intr-un caz de genul asta. Tocmai pentru a avea backup, cand ai duble si mult lest se recomanda sa folosesti un dry suit. Alternativa este un wing cu doua camere interioare independente - unul sta desumflat, pe celalalt il folosesti. Dezavantajul acestei solutii este insa ca daca unul se umfla necontrolat, iti ia mai mult sa iti dai seama care e de vina - motiv pentru care varianta cu dry-suit e mai buna.
P.S. Din ce am citit pana acum, cea mai periculoasa chestie pentru wing (care nu se poate intampla unui jacket) este sa cada backplate-ul peste el.
- peret
- Veteran
- Posts: 368
- Joined: Mon Mar 02, 2009 1:54 pm
- Numar de scufundari: 201-1000
- Certificare/acreditare: PADI
IANTD
CMAS - Location: Nummela, Finland
- Contact:
Re: Bulgaria, cap Shabla
Cei doi TechDiveri au Apeks ATX50 Second Stage si Apex ATX50 First Stage. Dupa cum arata si Octo e tot ATX50...
Eu am acelasi set cu excepti la Octo care e ATX40. Sint extrem de multumit de ele. Nu au dat gres niciodata pina acum si le-am folosit in apa de +1 grad (afara erau -17 grade) pina la apa de +34 grade plus ca dupa cum am mai spus aici pe forum, sint sigurele regulatoare de pina acum care nu iti dau apa in nici o pozitie indiferent de tumbele pe care le faci. Evident ca sint cu service la zi cu ele.
Costumele sint Bare Trilam HD daca nu ma insel. Am incercat asa ceva, e ok....dar mie imi place mai mult Ursuit Pursuit X3 care e mai greoi intradevar decit cele trilaminate dar e ultra rezistent si foarte greu...asa ca nu trebuie sa iei asa de mult balast cu tine ....dar asta e pur si simplu dupa fiecare....oricum baietii sint ultra echipati.
Intradevar interesant ce wing au...ca are un singur unflator.....ciudat...de obicei daca esti cu dubla butelie ai doua umflatoare ca daca izolezi buteliile atunci cum mai umflii dracia? Intreb si eu asa....
Eu am acelasi set cu excepti la Octo care e ATX40. Sint extrem de multumit de ele. Nu au dat gres niciodata pina acum si le-am folosit in apa de +1 grad (afara erau -17 grade) pina la apa de +34 grade plus ca dupa cum am mai spus aici pe forum, sint sigurele regulatoare de pina acum care nu iti dau apa in nici o pozitie indiferent de tumbele pe care le faci. Evident ca sint cu service la zi cu ele.
Costumele sint Bare Trilam HD daca nu ma insel. Am incercat asa ceva, e ok....dar mie imi place mai mult Ursuit Pursuit X3 care e mai greoi intradevar decit cele trilaminate dar e ultra rezistent si foarte greu...asa ca nu trebuie sa iei asa de mult balast cu tine ....dar asta e pur si simplu dupa fiecare....oricum baietii sint ultra echipati.
Intradevar interesant ce wing au...ca are un singur unflator.....ciudat...de obicei daca esti cu dubla butelie ai doua umflatoare ca daca izolezi buteliile atunci cum mai umflii dracia? Intreb si eu asa....
Re: Bulgaria, cap Shabla
exagerezi.. te asigur ca G250V este o treapta a II-a la fel sau poate chiar mai buna, in orice pozitie in apa.peret wrote:dupa cum am mai spus aici pe forum, sint sigurele regulatoare de pina acum care nu iti dau apa in nici o pozitie indiferent de tumbele pe care le faci.
pai exista un raspuns foarte simplu - oral :-)peret wrote:Intradevar interesant ce wing au...ca are un singur unflator.....ciudat...de obicei daca esti cu dubla butelie ai doua umflatoare ca daca izolezi buteliile atunci cum mai umflii dracia? Intreb si eu asa....
wing-urile cu doua inflatoare au de obicei si doua camere interioare (altfel ar fi inutil, n-ai avea redundanta la o eventuala perforare). problema lor este in cazul in care ai un leak in inflator, care iti umfla wing-ul continuu, cum iti dai seama care e de vina repede? cum riscul sa nu identifici problema si sa deconectezi inflator-ul de vina in timp util, si din cauza asta sa fii aruncat la suprafata mai ceva ca o racheta polaris e mult mai grav decat cel de a ramane fara mecanismul de umflare automat (pentru ca chiar daca nu mai poti umfla automat, oricum erai deja rezonabil de neutru cand ti s-a intamplat asta, deci nu e o tragedie imediata), varianta cu doua inflatoare e mai mult riscanta decat folositoare.
din cauza asta, de obicei wing-urile cu doua inflatoare sunt folosite "safe" doar in penetrarile de pesteri foarte lungi si cu tavan aproape (adica nu sifoane verticale), in care riscul maxim e sa urci 5-6 metri si sa te lipesti ca musca de tavan, pana rezolvi problema, in schimb faptul ca o poti rezolva iti asigura confort pe urmatorii cativa kilometri cat ai de inotat.