Diverse: Excursie de scufundari in Hurghada -> 12 - 19 Mai
- divefilm
- Veteran
- Posts: 270
- Joined: Fri May 19, 2006 12:53 pm
- Numar de scufundari: peste 1000
- Certificare/acreditare: Instructor NAUI#48313
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
Papie jucaria vine cu noi in excursie este o singura problema cu caratul ei, are 17kg pe uscat
Astept voluntari la carat.
Astept voluntari la carat.
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
La bunavointa se raspunde cu bunavointa. Amintirile tale Pappie vor fi cu atat mai frumoase.
- peret
- Veteran
- Posts: 368
- Joined: Mon Mar 02, 2009 1:54 pm
- Numar de scufundari: 201-1000
- Certificare/acreditare: PADI
IANTD
CMAS - Location: Nummela, Finland
- Contact:
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
Eu am o carcasa pentru un Canon Ixus V2 (WP-DC600). Scrie 30m...dar la 41m nu s-a plins...si butoanele continuau sa functioneze perfect (ca butoanele sint primul semn ca da cu virgula socoteala)....asa ca ce sa spun?papie wrote:Nu era vorba de imprumutat ci de bunavointa de a trage 2, 3 scene si cu cei care nu poseda. Intradevar carcasa a costat dublu fata de aparat iar cei 30 de metri garantati de Canon sunt sigur ca se pot extinde pana la 40. A trecut de 15 m anul trecut tot in Hurghada.
Poti sa incerci.....dar sa sti ca daca face implozie o sa faci infarct din cauza bubuiturii. Mie mi-a facut implozie o lanterna Suunto la 31m.....mi-a cazut inima-n chiloti :-))) si acum tresar cind ma gindesc numai......
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
Am un DX 1G si merge pana la 60 m.
Am mai dat unul anul trecut si cineva ... nu spun cine... l-a cam pierdut, dar cum am numai prieteni de onoare acum am acest nou aparat.
Am mai dat unul anul trecut si cineva ... nu spun cine... l-a cam pierdut, dar cum am numai prieteni de onoare acum am acest nou aparat.
Bla bla bla
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
As fi curios pe ce setari (iso, flash, f) da cele mai optime rezultate un aparat consacrat underwater?
Sau daca este lasat pe modul auto ce valori alege in general?
Sau daca este lasat pe modul auto ce valori alege in general?
- gibonul
- Veteran
- Posts: 234
- Joined: Tue Aug 29, 2006 1:20 pm
- Numar de scufundari: 201-1000
- Certificare/acreditare: Advanced
- Location: Bucharest
- Contact:
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
eu mi-am luat de pe amazon cateva carti despre fotografia subacvatica. sunt tiparite in UK sau US la o calitate exceptionala si costa cu tot cu transport sub 40 GBP
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
Da in principiu am tot cautat si eu documentatie aferenta, dar majoritatea se refera la DSLR-uri cu flash-uri externe (astea fac 50% din fotografie), obiective foarte luminoase cu un F foarte mic, "lanterna" speciala pentru focalizare s.a.m.d. Eu cu "sapuniera" mea ...trebuie sa fac tot felul de compromisuri.
- scubadiver.ro
- Admin
- Posts: 227
- Joined: Fri Sep 30, 2005 7:42 pm
- Numar de scufundari: peste 1000
- Certificare/acreditare: INSTRUCTOR NAUI SSI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Diverse
Posturi diverse dezvoltate in legatura cu excursia in Egipt.
- gibonul
- Veteran
- Posts: 234
- Joined: Tue Aug 29, 2006 1:20 pm
- Numar de scufundari: 201-1000
- Certificare/acreditare: Advanced
- Location: Bucharest
- Contact:
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
iti dau eu cateva hinturi de photoshop. ideea e sa ai sharf bun pe subiect si un blitz cu difuzie, chiar si pe sapuniera
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy
- gibonul
- Veteran
- Posts: 234
- Joined: Tue Aug 29, 2006 1:20 pm
- Numar de scufundari: 201-1000
- Certificare/acreditare: Advanced
- Location: Bucharest
- Contact:
Re: Diverse
pai muta tu posturile offtopic aici
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
Am corectie (de albastru/rosu cum vrei sa-i spui) si pentru Photosop (underwater.atn) cat si aparatul are setare dedicata. Pe mine nu culorile ma deranjeaza ci problemele de focalizare si timpi lungi de expunere (cu flash off bineinteles).
De data aceasta am sa incerc cu timpul de expunere blocat pe undeva pe la 1/160 (suficient de mic -cred- pentru ca "personajele colorate" sa nu mai apara miscate), iso 200, flash auto, f auto.
Ce parere aveti domnul Gibonul?
PS Am difuzer pe carcasa.
De data aceasta am sa incerc cu timpul de expunere blocat pe undeva pe la 1/160 (suficient de mic -cred- pentru ca "personajele colorate" sa nu mai apara miscate), iso 200, flash auto, f auto.
Ce parere aveti domnul Gibonul?
PS Am difuzer pe carcasa.
- gibonul
- Veteran
- Posts: 234
- Joined: Tue Aug 29, 2006 1:20 pm
- Numar de scufundari: 201-1000
- Certificare/acreditare: Advanced
- Location: Bucharest
- Contact:
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
eu as zice forced flash, dar scade-i nivelul, iso vezi la fata locului, 1/160 cred ca e OK si ai putea sa mai cresti saturatia un pic. poti sa setezi WB sau ai preseturi?
in photoshop nu aplici doar un filtru... eu trec prin levels, selective color, unsharp mask, etc
si cum spuneam acum vreo 30 de posturi, ma enervati cu vacanta voastra
bafta!
in photoshop nu aplici doar un filtru... eu trec prin levels, selective color, unsharp mask, etc
si cum spuneam acum vreo 30 de posturi, ma enervati cu vacanta voastra
bafta!
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy
Facebook Sorin Deleanu
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
Subiectul este inepuizabil, dar o sa incerc o mica lamurire.
Regula cea mai simpla spunea pana acum 10ani ca pentru a obtine poze clare din mana timpul de expunere trebuie sa nu fie mai mare decat valoarea lungimii focale a obiectivului. De exemplu, cu un obiectiv de 50mm, nu era recomandat sa fotografiezi cu un timp de expunere mai lung de 1/60s (1/50 nu e trecut pe rotitza de reglaj). Dar de atunci, lucrurile au luat-o razna. Lungimile focale ale obiectivelor nu mai au relevanta decat in raport cu dimensiunea senzorului (pe atunci, dimensiunea cadrului era 24x36mm, pe film).
Majoritatea zoom-urilor de pe aparatele foto compacte digitale au un echivalent de aproximativ 28mm pe wide si 100-200 pe tele. De aici, se pot deduce valorile timpilor de expunere "safe" pentru fotografia din mana. Oricum, toata polologhia asta poate fi citita ca fapt divers, deoarece sub apa vei tine zoom-ul aproape mereu pe wide. SUB APA zoom-ul wide se va mai lungi un pic, trecand spre tele. Astfel, cei 28mm vor deveni 42. Deci timpul de expunere cel mai lung recomnadat ar fi de 1/60s. Situatia se schimba din nou daca aparatul tau are stabilizare de imagine. Asta iti poate mari de doua ori timpul de expunere "safe", deci, teoretic, ai putea folosi timpi de 1/30s, dar sincer, iti recomand sa ramai la 1/60. Si inca ceva. La ISO100, imaginea are cea mai mare claritate. La fiecare valoare ISO mare (200, 400, 800...) sensibilitatea la lumina a senzorului se dubleaza, dar calitatea imaginii scade simtitor. Totusi, in conditii de lumina foarte slaba, e mai bine sa folosesti un ISO mai ridicat decat un timp de expunere mai lung de 1:30s din mana. (o fotografie miscata e mai proasta decat una cu purici).
Pentru obtinrea unor culori autentice, solutiile cele mai bune sunt:
1. Folosirea unui blitz extern.
2. Fotografierea in format RAW.
Daca nu ai un blitz extern, foloseste-l oricum pe cel intern cu un filtru diffuse si un timp de expunere blocat la 1:60, astfel incat sa ai lumina si in planul indepartat (s-ar putea sa trebuiasca sa mai reduci din blitz ca sa nu ai prim-planurile arse). Daca nu ai filtru difuz, poti folosi cu succes o bucatica de hartie de calc sau hartie cerata pusa peste blitz.
Daca aparatul tau poate inregistra format RAW, foloseste direct aceasta setare. Imaginile RAW pot fi post-procesate acasa cu aplicatii gen Adobe Camera RAW, Adobe Lightroom, Capture ONE Pro, si li se poate regla white-ballance-ul ulterior. De asemenea, se poate corecta o expunere proasta cu o marja mult mai mare decat un jpg.
Daca nu poti fotografia in RAW, atunci seteaza manual temperatura de culoare (white ballance) sub apa folosind o placuta alba. Se pune aparatul pe "manual WB", si se "culege" albul de pe o placuta alba din dotare. Setarea trebuie repetata pentru fiecare conditie diferita de iluminat si la diferite adancimi.
In fine, daca aparatul tau nu are nici manual WB, poate are o setare pentru fotografie subacvatica. Daca lipseste si aceasta, pune-l pe automat si roaga-te .
Gata (teoria sine practis, stiti voi....)!
Regula cea mai simpla spunea pana acum 10ani ca pentru a obtine poze clare din mana timpul de expunere trebuie sa nu fie mai mare decat valoarea lungimii focale a obiectivului. De exemplu, cu un obiectiv de 50mm, nu era recomandat sa fotografiezi cu un timp de expunere mai lung de 1/60s (1/50 nu e trecut pe rotitza de reglaj). Dar de atunci, lucrurile au luat-o razna. Lungimile focale ale obiectivelor nu mai au relevanta decat in raport cu dimensiunea senzorului (pe atunci, dimensiunea cadrului era 24x36mm, pe film).
Majoritatea zoom-urilor de pe aparatele foto compacte digitale au un echivalent de aproximativ 28mm pe wide si 100-200 pe tele. De aici, se pot deduce valorile timpilor de expunere "safe" pentru fotografia din mana. Oricum, toata polologhia asta poate fi citita ca fapt divers, deoarece sub apa vei tine zoom-ul aproape mereu pe wide. SUB APA zoom-ul wide se va mai lungi un pic, trecand spre tele. Astfel, cei 28mm vor deveni 42. Deci timpul de expunere cel mai lung recomnadat ar fi de 1/60s. Situatia se schimba din nou daca aparatul tau are stabilizare de imagine. Asta iti poate mari de doua ori timpul de expunere "safe", deci, teoretic, ai putea folosi timpi de 1/30s, dar sincer, iti recomand sa ramai la 1/60. Si inca ceva. La ISO100, imaginea are cea mai mare claritate. La fiecare valoare ISO mare (200, 400, 800...) sensibilitatea la lumina a senzorului se dubleaza, dar calitatea imaginii scade simtitor. Totusi, in conditii de lumina foarte slaba, e mai bine sa folosesti un ISO mai ridicat decat un timp de expunere mai lung de 1:30s din mana. (o fotografie miscata e mai proasta decat una cu purici).
Pentru obtinrea unor culori autentice, solutiile cele mai bune sunt:
1. Folosirea unui blitz extern.
2. Fotografierea in format RAW.
Daca nu ai un blitz extern, foloseste-l oricum pe cel intern cu un filtru diffuse si un timp de expunere blocat la 1:60, astfel incat sa ai lumina si in planul indepartat (s-ar putea sa trebuiasca sa mai reduci din blitz ca sa nu ai prim-planurile arse). Daca nu ai filtru difuz, poti folosi cu succes o bucatica de hartie de calc sau hartie cerata pusa peste blitz.
Daca aparatul tau poate inregistra format RAW, foloseste direct aceasta setare. Imaginile RAW pot fi post-procesate acasa cu aplicatii gen Adobe Camera RAW, Adobe Lightroom, Capture ONE Pro, si li se poate regla white-ballance-ul ulterior. De asemenea, se poate corecta o expunere proasta cu o marja mult mai mare decat un jpg.
Daca nu poti fotografia in RAW, atunci seteaza manual temperatura de culoare (white ballance) sub apa folosind o placuta alba. Se pune aparatul pe "manual WB", si se "culege" albul de pe o placuta alba din dotare. Setarea trebuie repetata pentru fiecare conditie diferita de iluminat si la diferite adancimi.
In fine, daca aparatul tau nu are nici manual WB, poate are o setare pentru fotografie subacvatica. Daca lipseste si aceasta, pune-l pe automat si roaga-te .
Gata (teoria sine practis, stiti voi....)!
- peret
- Veteran
- Posts: 368
- Joined: Mon Mar 02, 2009 1:54 pm
- Numar de scufundari: 201-1000
- Certificare/acreditare: PADI
IANTD
CMAS - Location: Nummela, Finland
- Contact:
Re: Excursie de scufundari in Egipt - Hurghada -> 12 - 19 Mai.
Corect tot ce spune ciocanu. Blitzul pornit la toate pozele si parerea mea fara difuzer ca nu ajuta la nimic decit scurteaza din distanta la care lumineaza blitzul. Si atentie ca blitzul sa fie oprit in cazul in care prin apa sint impuritati zburatoare ca in toate pozele o sa ninga :-). Aceasta problema dsipare daca blitzul este extern. Pentru focalizare e buna orice lanterna cit de cit mai puternica in cazul in care luminozitatea este redusa iar daca timpul de expunere nu face posibila fotografierea din mina un tripod ieftin de tot cu o greutate agatata de el face treaba foarte buna. Eu am folosit asa ceva si e chiar ok.
Am mai povestit si eu despre poze sub apa intr-un alt post pe forum. Pentru linkuri la poze cautatati postul la "locuri de scufundat" Aici reproduc textul:
************
Re: Cozumel - Yucatan Cenote - Mexico 2009
Postby peret on Sun Mar 29, 2009 4:44 pm
De pe la 20m in jos nu mai patrunde decit culoarea albastra asa ca totul e un fel de film albastru deschis/albastru :-) (culoarea rosie dispare inainte de 5m, ce-a galbena pe la 10m iar verdele pe la 20m) asta in cazul unei ape limpezi asa cum e in Cozumel.
De la adincimea de 20m nu mai ajuta nici un fel de filtru. Singuru mod de a corecta aceasta problema e sa aduci lumina acolo unde vrei sa faci poze/filme.
Pentru asta iti trebuie echipament scump si sofisticat ceea ce merita doar daca comercializeszi ceea ce produci...ori daca ai bani care de dau afara din casa :-))
Cu Photo Shop se poate corecta in oarecare masura pozele dar doar cele pina in 20m unde mai exista ceva urme de rosu si practic cu PS se accentueaza culoarea rosie.
Adica ca o concluzie nu ai cum sa adaugi ceva in poze care lipseste de la inceput. Adica daca rosu nu a existat in poza deloc nu ai cum sa-l adaugi....
Ce-a mai buna metoda cu cele mai bune rezultate aici: http://www.gadling.com/2005/02/11/how-t ... er-photos/
Atasat in anexa o poza inainte de prelucrare si dupa prelucrare.
Unele dintre pozele postate sint deja prelucrate in PhotoShop. Daca cineva e interesat pot sa postez un exemplu ca sa se vada originalul si rezultatul dupa ajustare in PS. Tin sa precizez ca nu e o schimbare fantastica....dar e mai bine decit nimic. Adica nimic nu poate inlocui lumina. Pozele care au culoare corecta sint facute cu flash sau noaptea la lumina a mai multor lanterne subacvatice. Am avut citeva chiar foarte puternice cu noi.
Pentru pozele facute in Cenote s-a folosit un trepied sub apa deoarece lumina redusa necesita timp de expunere lung (peste 1 secunda) ceea ce nu permite realizarea unei poze "ne miscate" doar din mina. Trepiedul a fost unul ieftin de tot versiune terestra (cam 15 EURO) la care s-a adaugat o greutate ca sa fie negativ. Daca rugineste nu-ti pare rau :-))....adica pardon...nu daca rugineste...ca de ruginit rugineste sigur in ritm accelerat. Ideea e ca iti permiti sa arunci 15 EURO / excursie daca vrei sa faci poze cit de cit.
In general pozele subacvatice sint mult mai dificil de realizat nu numai din lipsa luminii dar si din lipsa unui punc de sprijin. Pozele in afara apei au un punc cit de cit stabil si anume mina sprijinita pe corpul uman care sta pe pamint. In apa nu te sprijini pe nimic si e dificil sa stai complet nemiscat (curenti, respiratie..etc.).
Oricum pozele facute de grupul nostru au fost doar pentru a imortaliza pentru viitor doar pentru uz personal momentele placute petrecute sub apa. Ne-am concentrat pe placerea scufundarii in sine si nu pe fotografie asa ca am exclus din start sa luam cu noi aparatura sofisticata care ne-ar fi redus placerea scufundarii in sine. Adica una e sa privesti cu ochii tai locul unde te scufunzi sau sa stai cu ochiul atintit intr-o camera de filmat/fotografiat si sa vezi totul ca la televizor....
Pentru uz terestru (deci nu sub apa) am un Canon 400D. Acest model ar fi mai mult decit suficient sub apa dar:
- carcasa pt utilizarea camerei sub apa costa 1400 EURO
- daca carcasa are scurgeri din diverse motive ai stricat si camera: inca 1000 EURO (camera+obiectiv+filtre+memorie+batere)
- Iti mai rebuie si lumini adecvate adica un strobo bun cu acumulator..care e undeva la 500 EURO
Deci o mica eroare de etanseizare sau pur si simplu un O-ring de la vre-un buton stricat si ai cam dat o palma la 1000 EURO cel putin....asa ca eu nu-mi permit asa ceva si ma rezum la camere de 2 lei sub apa si camere mai bune terestru...;-)
*******************
Am mai povestit si eu despre poze sub apa intr-un alt post pe forum. Pentru linkuri la poze cautatati postul la "locuri de scufundat" Aici reproduc textul:
************
Re: Cozumel - Yucatan Cenote - Mexico 2009
Postby peret on Sun Mar 29, 2009 4:44 pm
De pe la 20m in jos nu mai patrunde decit culoarea albastra asa ca totul e un fel de film albastru deschis/albastru :-) (culoarea rosie dispare inainte de 5m, ce-a galbena pe la 10m iar verdele pe la 20m) asta in cazul unei ape limpezi asa cum e in Cozumel.
De la adincimea de 20m nu mai ajuta nici un fel de filtru. Singuru mod de a corecta aceasta problema e sa aduci lumina acolo unde vrei sa faci poze/filme.
Pentru asta iti trebuie echipament scump si sofisticat ceea ce merita doar daca comercializeszi ceea ce produci...ori daca ai bani care de dau afara din casa :-))
Cu Photo Shop se poate corecta in oarecare masura pozele dar doar cele pina in 20m unde mai exista ceva urme de rosu si practic cu PS se accentueaza culoarea rosie.
Adica ca o concluzie nu ai cum sa adaugi ceva in poze care lipseste de la inceput. Adica daca rosu nu a existat in poza deloc nu ai cum sa-l adaugi....
Ce-a mai buna metoda cu cele mai bune rezultate aici: http://www.gadling.com/2005/02/11/how-t ... er-photos/
Atasat in anexa o poza inainte de prelucrare si dupa prelucrare.
Unele dintre pozele postate sint deja prelucrate in PhotoShop. Daca cineva e interesat pot sa postez un exemplu ca sa se vada originalul si rezultatul dupa ajustare in PS. Tin sa precizez ca nu e o schimbare fantastica....dar e mai bine decit nimic. Adica nimic nu poate inlocui lumina. Pozele care au culoare corecta sint facute cu flash sau noaptea la lumina a mai multor lanterne subacvatice. Am avut citeva chiar foarte puternice cu noi.
Pentru pozele facute in Cenote s-a folosit un trepied sub apa deoarece lumina redusa necesita timp de expunere lung (peste 1 secunda) ceea ce nu permite realizarea unei poze "ne miscate" doar din mina. Trepiedul a fost unul ieftin de tot versiune terestra (cam 15 EURO) la care s-a adaugat o greutate ca sa fie negativ. Daca rugineste nu-ti pare rau :-))....adica pardon...nu daca rugineste...ca de ruginit rugineste sigur in ritm accelerat. Ideea e ca iti permiti sa arunci 15 EURO / excursie daca vrei sa faci poze cit de cit.
In general pozele subacvatice sint mult mai dificil de realizat nu numai din lipsa luminii dar si din lipsa unui punc de sprijin. Pozele in afara apei au un punc cit de cit stabil si anume mina sprijinita pe corpul uman care sta pe pamint. In apa nu te sprijini pe nimic si e dificil sa stai complet nemiscat (curenti, respiratie..etc.).
Oricum pozele facute de grupul nostru au fost doar pentru a imortaliza pentru viitor doar pentru uz personal momentele placute petrecute sub apa. Ne-am concentrat pe placerea scufundarii in sine si nu pe fotografie asa ca am exclus din start sa luam cu noi aparatura sofisticata care ne-ar fi redus placerea scufundarii in sine. Adica una e sa privesti cu ochii tai locul unde te scufunzi sau sa stai cu ochiul atintit intr-o camera de filmat/fotografiat si sa vezi totul ca la televizor....
Pentru uz terestru (deci nu sub apa) am un Canon 400D. Acest model ar fi mai mult decit suficient sub apa dar:
- carcasa pt utilizarea camerei sub apa costa 1400 EURO
- daca carcasa are scurgeri din diverse motive ai stricat si camera: inca 1000 EURO (camera+obiectiv+filtre+memorie+batere)
- Iti mai rebuie si lumini adecvate adica un strobo bun cu acumulator..care e undeva la 500 EURO
Deci o mica eroare de etanseizare sau pur si simplu un O-ring de la vre-un buton stricat si ai cam dat o palma la 1000 EURO cel putin....asa ca eu nu-mi permit asa ceva si ma rezum la camere de 2 lei sub apa si camere mai bune terestru...;-)
*******************
- Attachments
-
- IMG_0099_Fixed.jpg (599.48 KiB) Viewed 27159 times
-
- IMG_0099.jpg (563 KiB) Viewed 27160 times
Re: Diverse
Da, am posibilitate de reglaj WB dar, repet, nu culorile sunt problema la mine. Pe full auto bate campii, nu aprinde flash-ul si crste foarte mult timpul de expunere (1/40, 1/20) dar... e baiat destept, imi atrage atentia (pe afisaj) sa nu misc camera , eu am inteles dar pestisorii nu stau pe loc si pace.
Nu am posibilitate RAW si nici blitz extern.
Toata polologhia descrisa de peret (ajustare rosu in Photosop) este sub forma de "Actions" in fisierul underwater.atn pe care forumul nu ma lasa sa-l umploadez dar sigur se gaseste pe net.
Nu am posibilitate RAW si nici blitz extern.
Toata polologhia descrisa de peret (ajustare rosu in Photosop) este sub forma de "Actions" in fisierul underwater.atn pe care forumul nu ma lasa sa-l umploadez dar sigur se gaseste pe net.